keskiviikko 23. syyskuuta 2009

Töitä!

Töitä olen hakenut aika lailla ensimmäisestä päivästä lähtien. Työpaikkailmoituksia olen lukenut lähinnä Australialaisilta nettisivuilta. Päätin aluksi hakea mahdollisimman paljon oman alan töitä ja sitten jos mitään ei löydy pikkuhiljaa laajentaa vaihtoehtoja. Kuten kaikkialla maailmassa työtilanne on heikko joten vapaita työpaikkoja on vähän. Omaa tilannetta vaikeuttaa se, että WH-viisumi saallii korkeintaan kuuden kuukauden työsuhteita. Viisumin pääasiallinen tarkoitushan on lomailu. Tähän asti olen hakenut noin kymmeneen työpaikkaan. Joitain yhteydenottoja olen saanut takaisin sekä meilitse että puhelimitse. Maanantaina oli ensimmäinen työhaastattelu! Hieman jännitti elämäni ensimmäinen englanninkielinen työhaastattelu. Bussit eivät tapansa mukaan tulleet joten jouduin ottamaan taksin. Aika huvittavaa, sillä olin lähtenyt kotoa kolme tuntia ennen työhaastattelun alkamista. No, työhaastattelu kesti puoli tuntia eikä hirveästi eronnut suomalaisista työhaastatteluista :) Työpaikka jota hain oli puolentoista kuukauden valokuvaustyö. Tänä aamuna minulle ilmoitettiin että sain työn! Jeeeee!!! Ihanaa ettei tarvitse enää siitä huolehtia. Työ alkaa vasta marraskuun puolella joten vielä ehtii hieman lomailla ennen sitä, ja hyvin mielin kun ei kokoajan tarvitse miettiä tuota työnhakua enää! :)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

JEEEEE!

Cat kirjoitti...

Grattis till jobbet! Läste om sandstormen i Sydney i tidningen. Allt ok där nere?